Giedrės blogas

Eismas Vilniuje – su adrenalino pliūpsniu

21

Vilniuje eismas šiek tiek glumina ir ne tik dėl didesnio automobilių srauto, painesnių kelių ar labiau skubančių vairuotojų. Kartais norisi, kad tas eismas būtų tiesiog labiau sutvarkytas.

 

Trūksta papildomų sekcijų

Troleibusai - transporto priemonė, į kurią kiti eismo dalyviai žiūri turbūt priešiškiausiai. www.miestai.net nuotr. Aš Vilniuje dažnai pasirenku tolimesnius kelius vien todėl, kad jie – mažiau pavojingi.

Dažnai tenka važiuoti Kalvarijų gatve. Žinote, kurios sankryžos labiausiai nemėgstu? Kalvarijų, Ozo ir Kareivių gatvių. Gerai, jeigu važiuoti centro link reikia tiesiai, arba sukti į dešinę. Tačiau jeigu man prireikia sukti į kairę, retai renkuosi šią sankryžą. Tuomet verčiau važiuoju iki įvažiavimo į P.Lukšio gatvę, kur yra šviesoforas su papildoma sekcija.

Tiesą sakant, niekaip nesuprantu, kas trukdo prie šviesoforo ant Kalvarijų, Ozo ir Kareivių gatvių sankryžos pridėti papildomą sekciją su rodykle, kuri atskirai įsižiebtų tiems, kuriems reikia įsukti į Kareivių gatvę, važiuojant nuo Baltupių pusės?

Suprantu, kad tai šiek tiek pailgintų laukimo prie šviesoforo laiką. Tačiau manau, kad tai sumažintų ir taip nemažą šioje sankryžoje įvykstančių avarijų kiekį. O ir sankryžą kertantys pėstieji jaustųsi saugesni.

Lygiai tokios pat papildomos sekcijos norėtųsi ir išsukantiems iš Verkių (važiuojant iš “Ogmios miesto” pusės) į Kareivių gatvę. Tuomet Verkių gatvėje gal ir kamščiai sumažėtų, ir vairuotojai saugiau jaustųsi.

 

Žiede – savos taisyklės

Vilniuje nemėgstu ir žiedinių sankryžų.

Mano gimtajame mieste Klaipėdoje yra nemažai žiedinių sankryžų, tačiau važiuodama jomis jaučiuosi saugiau negu Vilniuje.

Gal taip yra todėl, kad uostamiestyje vairuotojai žiedinėmis sankryžomis naudojasi logiškiau?

Įvažiavę iš pirmosios eismo juostos jie važiuoja pirma eile ir žiede, iš trečiosios – trečia.

Antrąją eilę paprastai renkasi už sankryžos važiuojantys tiesiai, o trečiąją – į kairę. Žodžiu, taip, kaip ir mokėsi vairavimo kursuose.

Vilniuje kažkodėl galioja kitos taisyklės. Čia vairuotojas, važiavęs pirmąja eismo juosta, kažkodėl žiede sugalvoja rinktis antrąją, o iš antrosios, įvažiavęs į žiedinę sankryžą, šoka į trečiąją.  Ypač tai akivaizdu Žirmūnuose, sankryžoje ties Minsko “Iki”.

Beje, net ir viešasis transportas žiedu neretai važiuoja pagal savas taisykles – iš antrosios juostos be jokių posūkių lenda į pirmąją ir panašiai.

 

“Visi kvailiai, ir aš – kvailas”

Vilniaus viešasis transportas – atskira istorija.

Apie kai kurių maršrutinių taksi vairuotojų vairavimo ypatumus, manau, daug ką turi papasakoti tiek jų keleiviai, tiek kiti vairuotojai (ir nebūtinai iš gerosios pusės).

Neretai maršrutinių taksi keleiviai po kelionės džiaugiasi likę gyvi ir nesusižeidę, po staigių stabdymų ir pavojingų manevrų. Išlipus pamiršti patirtą kelionės stresą mažai padeda ir galvoje tebeūžianti mikriuke grojusi melodija iš “Russkoje radijo” repertuaro.

Kiti eismo dalyviai mikriukus stengiasi aplenkti ir nepasimaišyti šiems po ratais.

Lengvieji taksi automobiliai irgi turi savas taisykles, tarkim, važiuoti greičiau, nei pridera, arba lėkti per raudoną šviesoforo signalą.

Vienas taksistas, važiavęs beprotišku greičiu, pasiskundė, kad kiti visi vairuotojai yra kvailiai, nes viršija leistiną greitį ir važiuoja per raudoną. Pastebėjus, kad jis daro tą patį, taksistas pasakė, kad jis ir pats – kvailas.

 

Nutraukė ūsus

Troleibusai ar autobusai iš stotelių kažkodėl mėgsta išvažinėti taip, kad kitos mašinos būtų priverstos spaustis į kitą eilę, idant jų neužkliudytų.

Gal taip yra todėl, kad lengvųjų automobilių vairuotojai nemėgsta praleidinėti troleibusų ar autobusų, bet ar verta dėl to kelti pavojų kitiems?

Lengvųjų automobilių ir troleibusų vairuotojų santykius Vilniuje puikiai iliustruoja vieno pažįstamo papasakotas įvykis.

Lengvosios mašinos vairuotojas, supykęs, kad troleibusas, išvažiuodamas iš stotelės, sudarė avarinę situaciją, vijosi šį iki sekančios stotelės. Kai troleibusas sustojo, įpykęs vairuotojas šoko iš automobilio ir nutraukė šiam ūsus.

Žinoma, nesu profesionali eismo vertintoja. Apie eismą Vilniuje sprendžiu tik iš savo, vairuotojos, pozicijos, kuri nebūtinai yra teisinga.

Man įdomu, kaip jūs vertinate eismą Vilniuje? Nejaugi tik man jis atrodo netinkamas?

Pasidalinti/Pasižymėti

21 Komentarai

  1. Tomas

    Džiaugiuosi, kad Panevėžio savivaldybė nepratęsė sutarties su “mikriukais” ir jau gal pusmetį (tiksliai nežinau) Panevėžyje važinėja tik autobusai.
    Jie pastoviai išlaipindavo žmones prie sankryžų ir t.t., kur tik užsigeidžia keleiviai, taip dažnai sukeldami avarines situacijas.

    Atsakyti
    • Giedre

      Aha. Rimtai. Panevėžyje mikriukų nematyti. Tiesa, tame mieste irgi netrūksta originalių vairuotojų, mėgstančių važiuoti lygiagrečiai, kai tau reikia persirikiuoti į kitą eilę, vietoje to, kad padidintų, ar sumažintų greitį, arba laukiančių prie sankryžos, nors nėra mašinų, ir sugalvojančių į ją įlėkti tiesiai kitam prieš nosį. Bet čia, turbūt, visur užtenka originalų. :)

      Atsakyti
  2. Jurga

    Apie mikrius tai viskam pritariu, bet yra ir kita pusė – patys keleiviai. Dažnai jie irgi būna avarinių situacijų kaltininkai – Oi, man čia sustokit, ten už stotelės, ten prie sankryžos, ten prie šviesoforo ir pan. Mikrius iš karto ant stabdžių. Visi griūna į priekį… O dar kiek nepasitenkino būna iš keleivio pusės, kad jį išleido ne prieš kokį Vingio kino teatrą, o šiek tiek toliau – stotelėje. Negi taip sunku pajudint savo užpakalius ir nueit tuos 50 metrų?
    Arba dar dažna situacija, kuomet keleivis net nelaukia, kol mikrius atvažiuos iki stotelės, o jau puola sėstis į jį taip stabdymas visą likusį eismą. Bet čia dar nieko. Man baisiausi tie, kurie lipa į mikrių, kuris stovi antroj juostoj prieš raudoną šviesoforą, o tuo momentu užsidega žalia, ir visas eismas pradeda judėt. Kartais net kvapą užima bežiūrint.

    Atsakyti
    • Giedre

      Na taip, keleiviai, su savo: “Sustokite prie šviesoforo”, arba “sustokite ČIA” irgi geri. Jau ne kartą mačiau mikriukuose užrašus, raginančius apie būtinybę sustoti iš anksto, bet dažnam keleiviui, matyt, į juos paprasčiausiai nusispjauti.

      Atsakyti
  3. Ieva

    Oooo taip… Įvažiuojant į žiedą iš antrosios juostos jau “n” kartų vos neįvyko avarija, nes koks nors ponulis su BMW X5 staigiai neria iš pirmos juostos į antrą. Niekaip nesuprantu kas čia per durna mada, ar tie vairuotojai tikrai nesupranta, kad šitaip manevruoti jei ir galima – tai tik praleidus mašinas, kurios jau yra antroje juostoje, o ne neriant aklai?

    Viešuoju transportu senokai nesinaudojau, bet vis dar pamenu vairuotojus, kurie vairuodavo autobusus tarsi malkas vežtų – skraidyte skraidydavo žmonės po saloną.

    O troleibusus, kiek tenka pastebėti, neretai vairuoja bobulencijos, viena ranka plepėdamos mobiliuoju, nelabai kreipdamos dėmesio į situaciją gatvėj. Manau, kad viešojo transporto vairuotojus už tokius pažeidimus reiktų baust trigubai griežčiau nei eilinius vairuotojus – juk rizikuojama ne tik savo, bet ir keleivių saugumu, baisu pagalvot ir kokią žalą toks griozdas gali padaryti lengvąjam automobiliui (tiksliau ne jam, o jame sėdintiems) susidūrimo atveju…

    Atsakyti
    • Macfan

      Na kaip nesuprasti kodėl jie iš pirmos važiuoja į antrą? Todėl, kad važiuojančių pagal taisykles ir besiruošiančių iš antros važiuoti į antrą yra daugiau, susidaro nemažas kamštis, o norinčių iš pirmos daug mažiau ir eilė trumpesnė, todėl jie taip sutrumpina savo laiką. Na o po tokių didvyriškų persirikiavimų nieko nelieka ir tiems iš antros kaip važiuoti staigiai į trečią…

      Atsakyti
    • Giedre

      Na, kartais atrodo, kad reikėtų nestabdyti prieš tokį naglą, įvažiuojantį ne į savo juostą. Tegul pila į tave, o po to moka už remontą. Ale, savo mašiniuko gaila. Todėl belieka staigiai spaustis į trečiąją žiedo juosta, jei tik ši tuščia.
      Su viešuoju transportu aš irgi seniai nebevažinėju, nebent kartą metuose įlipu dėl egzotikos. :D O šiaip man užtenka ir taip prisižiūrėti į autus, trūlus ir jų daromus manevrus iš šalies. Dėl tos pačios priežasties, beje, vengiu ir mikriukų. Taigi, geriausias transportas – sava mašinytė, arba, jei netoli, savos kojos. ;)

      Atsakyti
      • Ieva

        Taip, bet baisu kad dar ir neįrodysi jog anas ne savo juosta važiavo ir “užkišo” tau :D Pas mus nevisada teisus tas, kuris nekaltas, kartais teisus lieka tas, kuris daugiau pinigų turi…
        Taip ir važinėjam priverstinai ekstremaliai – su visokiais ralio ir slalomo elementais mieste.
        Dar nebloga transporto priemonė – dviratukas. :) Važiuoji, švilpauji, jokio streso.

        Atsakyti
        • Giedre

          Nu jo… Be liūdininkų neįrodysi. :) O su dviračiu irgi visko būna, ypač per pėsčiuosius, einančius dviračių taku ir galvojančius, kad jie – dviračiai.

          Atsakyti
          • Ieva

            Tokiems pėstiesiems, kurie piktybiškai kulniuoja dviračių taku, nors šalia turi šaligatvį, nusipirkau specialų “trimitą”, kuris signalina laaabai netyliai :D

            Bet man rodos po truputį persiauklėja šioj vietoj žmonės, dar pasitaiko žioplių, bet nebe taip masiškai, kaip porą metų atgal… Gal daugiau trimituojančių yra – šoko terapija veikia? :D

  4. Tfu

    Kartą važiavau su taksistu, kuris kelis kartus pristabdė prie kitų automobilių, kad galėtų pro langą šūktelėti šių vairuotojams/-oms, kad šie/šios pažeidžia kaip nors kelių eismo taisykles. Sakė, kad visad taip daro. O reakcijos – nuo padėkų iki didžiojo piršto panosėn :)

    Atsakyti
    • Giedre

      Pilietiškas taksistas. :D Nors, jei tokių būtų daugiau ir jeigu tos pastabos išties teisingos, manau, kad eismas bent iš dalies pagerėtų. ;)

      Atsakyti
  5. MariukasM

    Viskas susiveda į eismo dalyvių kultūrą. Jei bent būtų šiokios tokios tarpusavio pagarbos, taptų žymiai lengviau. O dėl troleibusų ir autobusų – šiaip juos privalu išleisti iš stotelių. Ir aš juos pilnai suprantu, nes vairuoti tokį nepaslankų daiktą visą dieną mieste ir dar tokiame jovale – tikrai sunkus darbas.

    Atsakyti
    • Giedre

      Sutinku. Pagarba būtina, kaip ir eismo taisyklių laikymasis. Kodėl kai kurie žmonės mano, kad užlįsdami kitiems prieš nosį, neparodydami posūkio, nuvažiuos toliau. Jie kaip tik kelia avarines situacijas, o rezultatas dažnai būna niekinis. Vienintelis dalykas, kurį jie gauna – gausybė prakeiksmų iš kitų vairuotojų.
      Aš irgi stengiuosi praleisti troleibusus ir autobusus, jei matau, kad šie rodo posūkį. Bet neretai jie lenda neparodę posūkio, tuomet jau kai pravažinėji pro juos.

      Atsakyti
  6. Evaldas

    Šiaip nėra labai blogas eismas Vilniuje, jeigu lyginsime su pietų kraštais, kur žmonės važinėja kaip nori :) Jeigu lyginsime su Skandinavija, Vakarų Europa, tai Lietuvoje eismo kultūra tragiška. Kiek pastebėjau, kuo toliau nuo Vilniaus (tuo labiau nuo Kauno, kurį su automobiliu stengiuosi kuo toliau aplenkti) ir giliau į provinciją, tuo draugiškesni vairuotojai. Atsimenu, kažkada žiemą Žemaitijoje buvau įvažiavęs į pusnį ir nebeišvažiavau. Neprašyti sustojo padėti kokie 5 vairuotojai per kelias minutes. O va visai neseniai reikėjo Vilniuje keisti ratą. Varžtai buvo “prikepę” ir reikėjo antrų rankų jam atsukti. Aikštelėje stovi pilna vairuotojų, visi spokso ir nė nesiruošia prieiti padėti. Netgi nuėjus paprašyti tik gal koks trečias vairuotojas sutiko padėti ir tai susiraukęs atėjo.

    O šiaip ir pats nesu idealus vairuotojas, bet stengiuosi bent netrukdyti ir nekenkti kitiems eismo dalyviams…

    Atsakyti
  7. lazerinis graviravimas

    Kiekviename mieste yra visokių sudėtingesnių ir pavojingesnių sankryžų, tačiau ir vairuotoajų – yra tiek draugiškų, tiek nelabai kultūringų.

    Atsakyti

Ką manote apie šį įrašą ?