Giedrės blogas

Išvaizdos pokyčiai – šokas vartotojams

0

Internetinių puslapių, žiniasklaidos priemonių, net paprasčiausių parduotuvių išvaizdos ir išdėstymo keitimai ne visada patinka vartotojams. Kartais pokyčiai, neva turintys palengvinti mūsų dalią, ją tik apsunkina, o dalis naujovių apskritai sutrikdo.

Ar tikrai pasitobulino?

Paimkime visų pamėgtą (kartu – daugelio nekenčiamą) socialinį tinklalapį „Facebook„.

Šis tinklalapis po kelis sykius per metus keičia savo išvaizdą, temų išdėstymą, siūlo vartotojams atnaujinti savo profilį į neva tobulesnį, gražesnį, patogesnį.

Deja, dažniausiai po tokių patobulinimų lieka nebeaišku, kur ieškoti informacijos, kur dingo naujienų eilutė arba chat’as. Pasitobulinęs „Facebook’as“ mums visada iškilmingai praneša, kad štai, mieli vartotojai, mes dabar atsinaujinome ir puslapį naudoti bus patogiau. Tačiau mieli vartotojai dažniausiai mano kitaip.

Surado pagalbos liniją

Viena bičiulė po eilinio „Facebook“ atnaujinimo išsigando, kad netyčia kažkur ne ten nuėjo, ne tą paspaudė ir todėl sugadino savo profilį.

„Ką dabar daryti? – panikavo ji. – Man nepatinka tokia išvaizda. Kaip susigrąžinti buvusią?“

Vargšė kelias valandas google‘ino, ieškodama, kaip ištaisyti klaidą. Paieškos puslapyje ji netgi surado, kaip pakeisti „Facebook’o“ išvaizdą ir spalvas, pavyzdžiui, padaryti jį rožiniu (pasirodo, tai galima padaryti nuėjus į puslapiuką facebookskin.com).

Ieškant informacijos, kaip sugrąžinti senąjį "Facebook'ą| pavyko atrasti, kaip išvis pakeisti jo išvaizdą.

Pagaliau bičiulė iškasė net ir „Facebook“ pagalbos linijos (service desk) kontaktus ir jau susiruošė prašyti, kad jai padėtų atitaisyti įsivėlusią klaidą.

Bet paaiškėjo, kad ji čia niekuo dėta. Paprasčiausiai buvo nuspręsta „Facebook“ puslapį atnaujinti, apie tai vartotojus informuojant vėliau.

Paštas + Chat‘as

Dabar „Facebook“ vėl nusprendė atsinaujinti, neįspėję prieš tai vartotojų.

Anądien nustebau, kodėl man draugas taip keistai rašo žinutes per „Facebook“ chat’ą.

Žinutės prasidėjo nuo informacijos, kurią jis prieš maždaug mėnesį man siuntė į veidaknygės paštą. Taigi, pokalbiai ir paštas buvo sujungti į vieną.

Pasirodo, šis nesusipratimas – dar vienas keistas tinklalapio patobulinimas, kuris, neaišku kaip, turėtų palengvinti gyvenimą mums, vartotojams.

Grąžinkit seną puslapį!

Vartotojai nemėgsta naujovių.

Jau anksčiau, „Facebook’ui“ nusprendus kardinaliai pakeisti savo išvaizdą, jo lankytojai masiškai pradėjo jungtis prie grupės „Old FACEB00K Page„.

Beje, grupių, reikalaujančių senosios puslapio išvaizdos būta ir daugiau, bet jos, kaip supratau, buvo pašalintos.

Pastaroji turbūt išliko tik todėl, kad raidės „O“ buvo pakeistos nuliais. Tad gal grupė tiesiog praslydo pro puslapio administratorių akis.

Naujovės – erzina

Ne tik „Facebook“ išvaizdos pakeitimai erzina vartotojus.

Prisimenu, kaip dienraštyje, kuriame dirbau, kiekvienas net ir menkiausias išvaizdos pokytis sutrikdydavo skaitytojus.

Užtekdavo pakeisti tekstų šriftą ir į redakciją imdavo plūsti žmonių, reikalaujančių viską palikti taip, kaip buvo anksčiau, skundai. Komplimentų būdavo kur kas mažiau.

Kai portalas delfi.lt sumanė atnaujinti savo dizainą, skaitytojai taip pat juo nesidžiaugė. Visi reikalavo gražinti senąjį, nes esą naujas nepatogus, per daug primenantis kitus internetinius dienraščius, pavyzdžiui, 15min.lt, balsas.lt.

Vartotojai skundėsi apsunkinta straipsnių paieška. Kai kurie, išvydę naują mėgstamo portalo dizainą, net išsigando, kad jų kompiuteriai sugedo.

Iš 1915 komentarų, parašytų prie straipsnio apie naująjį delfi.lt dizainą, didžioji dalis buvo neigiami.

Be abejo, vartotojai dažnai esti konservatyvūs, sunkiai priimantys bet kokius, net ir menkiausius pokyčius. Bet, manyčiau, kad į jų pastabas būtina atsižvelgti, nes būtent dėl vartotojų interneto svetainės ir kuriamos.

Share

Ką manote apie šį įrašą ?