Giedrės blogas

Pirkėjams brukama pardavėjų pagalba

3

Sakote, apsipirkimas moterims padeda atsipalaiduoti? Tik ne apsiprekinimas Lietuvos parduotuvėse. Man kiekvienas apsipirkimas gimtinėje – papildoma dozė streso.

Stebi aprangą

Pardavėjos Lietuvoje klientus stebi kaip katės paukščiukus.

Nežinau, kodėl, bet Lietuvos pardavėjos turi ypatingą požiūrį į savo klientus.

Ne vienas žmogus pastebėjo jų tiriamą žvilgsnį į pirkėjo išvaizdą vos šiam įžengus į parduotuvę.

Neduokdie, būsi apsiavęs senesniais bet širdžiai mielais batais, o apranga bus ne prabangus kostiumėlis, tačiau paprasta, patogi laisvalaikio apranga. Parduotuvės darbuotojos iškart tave nurašys kaip nieko nepirksiančią personą, kurios tikslas – tik pažiopsoti į jų parduodamas brangias prekes, jas pačiupinėti ar apskritai ką nors nugvelbti.

Nepaisant to, kad galbūt turi pinigų ir reikalą ką nors nusipirkti, pardavėjos tol tave stebės įžūliai, kaip katinas paukščiukus lesyklėlėje, kol galų gale neapsikentęs spruksi iš parduotuvės taip nieko ir neįsigijęs.

Nepakenčiamas paslaugumas

Kitas keistas Lietuvos prekybininkų elgesio modelis – apsimestinis mandagumas.

“Gal galiu kuo padėti?” – iš tolo rėkia išsišiepusi pardavėja, vos įžengus į jos valdas ir net nespėjus mesti žvilgsnio į prekes. Negi parduotuvių savininkai reikalauja klientus kamuoti tokiais klausimais, kurie pardavėjų lūpose visada nuskamba ne mandagiai ir draugiškai, o greičiau įkyriai ir prikišamai?

Aš paprastai taip užklausta burbteliu: “Ne, ačiū”, – tikėdamasi, kad tai padės atsikratyti įkyriomis konsultantėmis. Bet kur tau. Po penkių minučių prilekia ta pati pardavėja su tuo pačiu klausimu ir uždavinėja jį tol, kol klientas neapsikentęs sprunka lauk iš parduotuvės.

Anądien vienoje kosmetikos parduotuvėje klausimą: “Gal galiu kuo padėti?” išgirdau penkis kartus. Pirmąkart – vos įėjus, vėliau – pasukus į parfumerijos skyrių, dar kartą klausimas buvo pakartotas pauosčius vienų ar kitų kvepalų pavyzdžius, galų gale net du kartus jis buvo užduotas priėjus prie skirtingų firmų dekoratyvinės kosmetikos stendų.

Nors tikrai turėjau ką pirkti, vis dėlto apsigalvojau, nes įkyrus “paslaugumas” pasidarė nebepakenčiamas. Todėl paprasčiausiai išėjau iš parduotuvės.

Niekas netiko?

Dar vienas pardavėjų pomėgis – lįsti tiesiai į matavimosi kabiną, nesvarbu, ką matuotumeisi – kepurę, ar apatinį trikotažą, ir klausinėti: “Ar kas nors tinka?”

Jeigu nusprendi nieko nepirkti ir grąžini drabužius, kuriuos matavaisi, prekybininkė išpučia akis: “Niekas netiko?” – ir nutaiso tokią veido miną, lyg būtumei didžiausias pasaulyje nevykėlis, nesugebantis išsirinkti iš tokios gausybės prekių.

Kartais, kai niekas neįtinka, pardavėjos bando gelbėti situaciją, siūlydamos viską, kas papuola po ranka. “O tai gal pasimatuokite šitą, ar aną rūbą. Jis turėtų labai tikti”, – tikina jos, bandydamos įsiūlyti skurdžiai ir neskoningai atrodančią , vis tik brangiai kainuojančią drapaną.

Kai prireikia, pradingsta

Įdomiausias visada būna finalas.

Konsultantės, uoliai zujusios aplink ir vos tik įžengus į parduotuvę siūliusios visokeriopą savo paslaugas, kažkodėl beveik visada dingsta kaip į vandenį, kai pagalbos išties prireikia.

Jeigu nerandate reikiamo dydžio drabužių ar avalynės, nesitikėkite rasti darbuotoją, galintį jums padėti.

Štai tuo mūsų prekeiviai labiausiai skiriasi nuo, tarkim, skandinavų. Skandinavijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse pardavėjai niekada įkyriai nelenda į akis, tačiau jie visada atsiduria šalia ir aptarnauja klientus maloniai, kai pagalbos iš tiesų prireikia.

Pasidalinti/Pasižymėti

3 Komentarai

  1. Makatumbis

    Visiškai taip. Dėl tų, kur nužvelgia it nieko neįperkančią, tai dar tiek to, galima apsimest, kad nematai. Bet į tuščias nedideles krautuvėles, kur paslaugumu vienintelė ten sėdinti pardavėja trykšte trykšta, tai stengiuosi nebeeiti, nes užknisa. Vieną sykį pasidaviau siūlymui ką nors padėti išsirinkti ir supratau, kad ji visiškai nesupranta, ko aš noriu (arba tiksliau, suprato, akd toj pradėj nieko panašaus nėra, bet vis tiek mėgino kažką prakišt).

    Nu bet taip veikia ta sistema. O ką daryt, kai niekas turbūt ir taip neperka :D

    Atsakyti
    • Giedre

      Tas ir yra blogiausia, kad patarti dažniausiai siūlosi nė velnio apie pirkėjo poreikius nesuprantančios pardavėjos.

      Atsakyti

Ką manote apie šį įrašą ?