Giedrės blogas

Sėkmingų įrašų pavadinimų paslaptys

29

Norite, kad jūsų blogo įrašas būtų sėkmingas, pastebėtas skaitytojų ir jo kuo ilgiau neužklotų užmaršties dulkės. Tuomet nepatingėkite jam sugalvoti kuo geresnį pavadinimą. Būtent jis lemia, ar skaitytojai jūsų  post’ą skaitys toliau, taip pat tai, ar jis pritrauks googlintojus.

 

Gerai parinktas pavadinimas - geriausia jūsų stulbinančio įrašo reklama. http://schmoesknow.com pav.

Skaityti ar neskaityti?

Pavadinimų svarbą pabrėžia beveik visi profesionalūs blogeriai ir tekstų kūrėjai. Pasak reklaminių tekstų kūrėjo Braino Klarko (Brian Clark), pavadinimas yra pirmasis ir galbūt vienintelis įspūdis, kurį jūs padarysite būsimajam skaitytojui. Nuo jo priklausys, ar skaitytojas norės jūsų tekstą skaityti toliau.

Statistika – negailestinga. Maždaug 8 iš 10 žmonių perskaito pavadinimą ir tik du iš dešimties likusią teksto dalį.

Kodėl pavadinimas yra svarbus? Profesionalaus blogerio Darren’o Rowse’o nuomone, pavadinimas reikšmingas, nes jis atsiranda:

 

  • Paieškos sistemų (Search engine) rezultatuose
  • RSS šaltiniuose
  • Kitų blogerių nuorodose
  • Socialinės medios puslapiuose
  • Jūsų puslapio archyvuose (priklausomai nuo to, kaip juos padarote).

 

Visais šiais atvejais pavadinimas bus vienintelis veiksnys, padėsiantis žmonėms apsispręsti – skaityti toliau jūsų įrašą, ar ne.

Taigi, kaip parašyti stiprų, gerą pavadinimą, kuris patrauktų ne tik RSS prenumeratorių, bet ir atsitiktinių, per paieškos sistemas atkeliavusių, skaitytojų dėmesį?

 

Pirmoji taisyklė – neskubėkite!

Dažnai mes į pavadinimo kūrimą žiūrime, kaip į šalutinį dalyką. Svarbiausia laikome informaciją tekste, o pavadinimą uždedame tokį, koks išeina.

Tačiau tai – visiškai klaidingas požiūris. Mano jau anksčiau minėtasis D.Rowse’as mano, kad nevykęs pavadinimas gali niekais paversti visą triūsą, kurį įdėjote, kurdami straipsnį, mat įrašas paprasčiausiai liks nepastebėtas.

Jeigu nesugalvojate jokio gero pavadinimo, geriau palaukti, kol mintys pačios susidėlios. Jei įmanoma, verčiau atidėti straipsnio pavadinimo kūrybą kitai dienai, kai minčių bus daugiau.

Pačius pavadinimus galima išskirti į kelias atskiras grupes, priklausomai nuo straipsnio temos ir autoriaus tikslų. Kokios tos grupės?

 

Populiarūs – patarimai

Tai labai reikšmingi pavadinimai. Jeigu potencialus skaitytojas pamatys pavadinimą, kuriuo žadama išpildyti jo lūkesčius, jis būtinai paspaus ant nuorodos. Taigi, blogeriui lieka identifikuoti potencialių skaitytojų lūkesčius ir pranešti pavadinime, kad būtent šis įrašas gali padėti tai išspręsti.

“Konsultaciniai pavadinimai nėra labai “protingi” arba “paslaptingi”. Jie paprasčiausiai RĖKIA apie tai, ką galima gauti paskaičius įrašą”, – aiškina D.Rowse’as.

Vienas populiariausių lietuviškųjų blogų įrašų yra blogerio Kerniaus Kuolio straipsnis “Kodėl jauni žmonės neturi darbo ir ką daryti, kad tu jį visuomet turėtum“.

Kaip skelbė pats autorius, šis įrašas jau pritraukė apie 30 tūkstančių lankytojų. Geras įrašas galėjo likti ir nepastebėtas, jeigu autorius nebūtų uždėjęs stipraus pavadinimo, kuriame tarytum įrašytas pažadas, kad tekstu bus atskleista, kaip išspręsti aktualią jaunų žmonių bedarbystės problemą.

Aktyvi twitterininkė, interneto rinkodaros kompanijos “Outspoken media” įvaizdžio grupės vadovė Lisa Barone savo straipsnyje “How to Write Killer Blog Titles & Why Mine Suck” įspėja, kad konsultacinio tipo straipsnių autoriai neturėtų būti labai šmaikštūs, kurdami pavadinimus. Antraštės turi tiesiog atskleisti straipsnio esmę. Esą, žmonės, ieškodami konkrečios informacijos, nenusiteikę juokauti. Jiems tiesiog norisi žinių, kuriuos suteikia įrašas.

Svarbu prisiminti ir tai, kad pavadinimai, turintys žodžius “kaip” arba “konsultacijos” per paieškos sistemas informacijos ieškančius žmones gali atsiversti jūsų straipsnį ir ateityje .

“Tiesmuki aprašomieji pavadinimai ne visada yra žavūs, bet jie dažnai yra geriausias pasirinkimas norintiems pritraukti kuo daugiau paieškos sistemų atvestų skaitytojų. Leisdami jiems žinoti, kaip teisingai elgtis, pasufleruodami galimus problemų sprendimus jūs jau gausite jų dėmesio”, – įsitikinusi L.Barone.

Pavadinime tinka ir žadėti kokią nors naudą. Tai labai atkreipia skaitytojų dėmesį į tekstą. Vis dėlto, pažadas pavadinime turi būti įvykdytas tekste. Antraip nuvilsite skaitytojus ir jie nebenorės jūsų tekstų sekti.

 

Įžiebkite diskusiją

Diskusijos ir kontraversiškos antraštės visada pritraukia žmones.

Bet svarbu neužmiršti, kad į poleminius pavadinimus žmonės linkę reaguoti audringai. Tad, jeigu nesate nusiteikę savo nuomonės ginti, geriau tokio tipo pavadinimų vengti.

Vėlgi, svarbu nepersistengti ir nesugalvoti ko nors per daug beprotiško, kas skaitytojus nuviltų ir verstų apie jus galvoti, kaip apie neprofesionalus.

Jeigu nesijaučiate esąs pakankamai tvirtas dėl savo išsakyto požiūrio, kontraversiškų pavadinimų geriau vengti.

 

Klausimai pavadinimuose

Ne vienas blogeris pastebėjo, kad klausimas pavadinime padidina skaitytojų srautą ir komentarų po tekstu kiekį.

Geriausiai, kai tokiuose pavadinimuose yra netgi tiesioginis kreipinys į skaitytoją, pavyzdžiui, “Kaip/Ką manote apie…”

Kodėl pavadinimai su klausimais yra sėkmingi? L.Barone nuomone, todėl, kad žmonės mėgsta būti teisūs.

“Kai pateikiate klausimą skaitytojams, jie iškart į jį atsako savo galvose ir po to skaito tekstą tam, kad rastų to atsakymo patvirtinimą. Tai pagrindžia jų pačių žinias. Jeigu skaitytojai klysta (ar jo nuomonė nesutampa su autoriaus), klausimai gundo rašytojui su smulkiausiomis detalėmis paaiškinti, kad TU klysti ir, tiesą sakant, esi didelis idiotas”, – teigia L.Barone.

Kadangi užduodami pavadinime klausimus jūs skaitytoją tarytum skatinate į juos ir atsakyti, komentaruose tai beveik visada įžiebia debatus. Tai patvirtina pastarasis Andriaus Užkalnio blogo įrašas: “Dar apie nekilnojamąjį turtą: pirkti ar nuomotis?“. Kaip matyti iš komentarų, beveik visi skaitytojai stengėsi atsakyti į A.Užkalnio iškeltą klausimą ir karščiausiai ginčijosi su autoriumi tie, kurie su jo išsakyta nuomone nesutiko.

 

Suasmenininkite antraštes

Paprastai blogo straipsniai yra skirti potencialiai milžiniškam skaitytojų ratui. Tačiau, D.Rowse’as siūlo straipsnius kiek įmanoma labiau suasmeninti, priversti skaitytojus jaustis taip, kad įrašas it lazeriu yra nukreiptas tiesiai į juos, jų pačių specifinę situaciją.

To galima pasiekti paprasčiausiai naudojant įvardžius “tu” arba “jūs” straipsnyje ir pavadinime.

Kaip pastebėjau, šią taisyklę savo blogo įrašuose ir dienraščių skiltyse meistriškai išnaudoja tas pats aukščiau minėtasis A.Užkalnis. Jis dažnai rašo: “tu, skaitytojau, manai”, arba “manęs skaitytojas paklaus”, taip tarytum kreipdamasis asmeniškai į kiekvieną mūsų.

Neretai tas A.Užkalnio asmeniškumas atsiduria ir tekstų antraštėse. Pavyzdžiui: “Lietuva nėra blogiausia šalis pasaulyje. Nors ir norėtume.“, arba “Kaip pasakojau lietuviams apie karališkas vestuves“. Suasmenindamas antraštes autorius tarytum užmezga su skaitytojais dialogą ir todėl atrodo mums artimesnis.

 

Raktažodžius kelkite į priekį

Raktažodžiai pvadininmuose naudingi dėl dviejų pagrindinių priežasčių:

  • Jie pritraukia skaitytojų, linkusių tiesiog nuskenuoti turinį, dėmesį.
  • Raktažodžiai svarbūs ir blogo post’ų gyvenimo pratęsimui.

Jeigu teksto raktiniai žodžiai atsidurs ir antraštėje, tai padės straipsniams atsidurti aukščiausiose paieškos sistemų pozicijose.

Labiausiai straipsniui paieškos sistemose padės iškilti į pavadinimo pradžią įterpti raktažodžiai (ypač jeigu antraštė yra ilgesnė). Meistriškai šį triuką savo bloge išnaudoja blogeris frogsign. Pavyzdžiui, vienas jo straipsnis vadinasi “WordPress valdikliai – ir vartotojas bloge nepasiklys“, kurio raktažodžiai yra “WordPress valdikliai”. Kadangi raktažodžiai yra pavadinimo pradžioje, “Google” paieška minėtąjį straipsnį reitinguoja aukščiausiai.

Kuriant antraštę visada svarbu pagalvoti, kaip jūsų straipsnis bus googlinamas. Paimkime du pavadinimų pavyzdžius, kuriuos A.Beal’as pateikė tam pačiam straipsniui:

  • Dešimt būdų išvengti Google Reputacijos valdymo košmaro
  • Dešimt būdų pataisyti jūsų Google reputaciją ir pašalinti neigiamus rezultatus

Abu pavadinimai yra patrauklūs skaitytojams ir reiškia tą patį. Tačiau antrajame pavyzdyje pašalinti žodžiai, kurie nebus įvedami į paieškos sistemas: “išvengti” bei “košmaras” ir įdėti dažniau “googlinami” – “pataisyti” bei “pašalinti neigiamus rezultatus”.

 

Rinkitės stiprius žodžius

Ne visi žodžiai yra lygiaverčiai. Kai kurie sukelia stipresnį skaitytojų atsaką. Taigi, jei norite savo pavadinimu pritraukti kuo daugiau skaitytojų, svarbu būtų išsiaiškinti, kokie jie.

D.Rowse’as išskyrė šiuos žodžius:

 

  • Nemokamai. Esą žmonėms patinka ką nors gauti veltui, todėl jie greičiausiai susidomės jūsų straipsniu, jei pavadinime atsiras stebuklingasis žodis “numokamai”. Prisiminkime anksčiau minėtąjį frogsign. Jis skaitytojus intrigavo perskaityti savo straipsnį apie iliustracijas pavadinimu “Nemokamos nuotraukos – iliustruok drąsiai“.
  • Stulbinantis. D.Rowse’as panašius žodžius mėgsta naudoti savo fotografijos bloge. Tokie stiprūs teiginiai publiką skatina atsidaryti postą ir pasižiūrėti, ar toks tvirtinimas sutampa su jų pačių nuomone. Argi neintriguoja atsiversti keistalas.lt post’ą, turintį pavadinimą: “10 gražiausių dalykų Australijoje“? Juk įdomu pasižiūrėti, kas gi ten tokio žavaus, ar ne?
  • Atrasti – kiekvienas mėgsta atrasti. Tinka vartoti ir šio žodžio sinonimą – atskleisti.
  • Paslaptys – šis žodis – tarsi pažadas skaitytojui parodyti kažką, ko jis dar niekada nežinojo. Taip pat jūsų galite naudoti “Mažai žinomi būdai“, vietoje žodžio “paslaptys”. Nusprendžiau tyčia šįkart į pavadinimą įterpti žodį “paslaptys”. Pažiūrėsiu, kiek skaitytojų jis užkabins.
  • Lengvai – tai žodžio “nemokamai” atitikmuo. Mums visiems patinka tai, kas lengva. Taip pat tinka žodis “greitai“. Bet geriausiai – lengvai ir greitai. Manto Šimkūno blogo įrašas “Kaip lengvai susikurti blogą (tinklaraštį)“, manyčiau, skaitytojų dėmesio susilaukė ir dėl pavadinime atsiradusio žodžio “lengvai”. Beje, dažniausiai žodžiai lengvai ir/arba greitai naudojami lietuviškuose kulinariniuose bloguose.

 

Kai kurie pavadinimo žodžiai ar frazės priverčia skaitytojus reaguoti emocingai ir tuo pačiu spausti ant nuorodos, kad pažiūrėtų, kodėl taip buvo pasakyta.

L.Barone prisiminė, kad daugiausiai komentarų sulaukė jos tekstas, pavadintas: “Tai ne recesija. Tu paprasčiausiai nekompetetingas” (“It’s Not the Recession, You Just Suck“). Esą, skaitytojus labai įžeidė tyčia panaudotas pasakymas, kad jie yra nekompetetingi.

“Kai kam nors sakai, kad jis nekompetentingas, žmogus tuoj pat galvoja, kodėl esi neteisus ir kodėl TU esi nekompetetingas”, – aiškino L.Barone.

Straipsnyje žodis nekompetetingas (“suck”) buvo panaudotas tyčia, siekiant išsakyti požiūrį bei užmegzti diskusiją su skaitytojais.

Vis dėlto, net ir stiprius žodžius reikėtų naudoti apdairiai bei saikingai, nes jie gali sužadinti ir neigiamas reakcijas.

Anot D.Rowes’o, kai kurie žmonės nusiteikia skeptiškai, pamatę straipsnius su tokiais žodžiais ir nebežiūri į juos. Kiti, atsivertę tokį tekstą, gali supykti, jei straipsnis nebus vertas pavadinimo. Taigi, svarbu atsargumas.

 

Su humoru – apdairiai

Nuotaikingi pavadinimai taip pat labai efektyvus būdas patraukti skaitytojų dėmesį. Tačiau, rinktis juos rizikinga.

Ne visiems humoras ir tinka. Tačiau tokie blogeriai, kaip įžūlusis Rokiškis Rabinovičius, leidžia sau pajuokauti ir pasityčioti iš kai kurių nesąmonių ne tik tekstuose, bet ir įrašų pavadinimuose. Todėl jo bloge galima rasti ir tokių įrašų antraščių, kaip : “Kalbainių utėlyną atidengus…“, arba “Rokiškis Rabinovičius ėda katę“.

Neverta rinktis humoristinių pavadinimų, jeigu straipsnis – konsultacinis. Tada pats įrašas neatrodys rimtai.

Taip pat humoristiniai pavadinimai gali būti žemiau reitinguojami paieškos sistemų, nebent sugebėsite sumaniai į juos įterpti kelis raktinius žodžius.

 

Sužadinkite smalsumą

Jau minėjau, kad skaitytojus valdo smalsumas. Jį galima pakurstyti pažadais atskleisti paslaptį, parodyti ką nors stulbinamo, ar sukūrus pavadinimą, kuris skambėtų kaip skandalas ar sensacija, tačiau pateikiamas kaip klausimas.

A.Beal’as teigia daugiausiai skaitytojų sulaukęs, kai parašė tuomet dar tik gandais paremtą straipsnį “Microsoft’as perka Yahoo?”.

Kadangi informacija buvo nepatvirtinta, jis pavadinime įrašė ir klaustuką. Tačiau tinkamai suformuluota antraštė sugundė daugybę žmonių šį straipsnį perskaityti.

Skaitant lietuviškuosius blogus, man buvo smalsu Praeivio dienoraštyje perskaityti straipsnį “Iššifruotas Skype protokolas” vien dėl pavadinimo.

Intriguojantis pasirodė ir pastarasis Tomo Morkūno, žinomo, kaip Insaider’is blogo pavadinimas “Rūkimui – ne! …o gal taip?” vien dėl po daugtaškio atsiradusios abejonės.

Beje, gundantys, užšifruoti pavadinimai, dažnai nebūna patrauklūs paieškos sistemoms, pavyzdžiui, “Google”. Jie patrauks dėmesį tik tų skaitytojų, kurie į jūsų blogą ateina tiesiogiai arba yra atvedami per RSS readerį. Jeigu norite pritraukti žmonių ir iš paieškos sistemų, teks labiau pasistengti ir padaryti pavadinimą tokį, kad jis būtų ne tik intriguojantis, bet į antraštę būtų įpinti ir keli raktažodžiai.

 

Trumpiau – geriau

Ne vienas profesionalus blogeris ar tekstų rašytojas siūlo nenaudoti per nelyg ilgų pavadinimų.

Nors pavadinimas gali atkreipti skaitytojų dėmesį ir vien tik todėl, kad jis yra ilgas, tačiau geriau, kai antraštė yra paprasta, trumpa ir lengvai suprantama.

Aktyvios “twitterininkės” L.Baronės nuomone, posto ilgu pavadinimu nė neverta pradėti skaityti. Neva, jeigu negalite pavadinime glaustai įvardinti savo temos, greičiausiai jūs ją patys sau nepakankamai gerai apsibrėžėte. Tai – tarytum signalas, kad tekste bus daugybė tuščiažodžiavimo ir mažai esmės.

“Pavadinimai, kaip ir anekdotai, turėtų būti trumpi. Jūsų pavadinimas turėtų priminti kažką tokio, ką galima aptikti žurnale “Cosmopolitan” – glausto, šmaikštaus ir, jei įmanoma, seksualaus”, – rašo L.Baronė.

Trumpus pavadinimus mėgsta blogo “Fantastiškų (-os) knygų žiurkės” kūrėjos. Retas šio blogo įrašas turi daugiau kaip tris žodžius. Gal formuluoti trumpus pavadinimus autores išmokė ne viena perskaityta knyga?

Sarkastiškasis blogeris Leo Lenox savo blogo įrašų pavadinimuose taip pat retai viršija trijų žodžių ribą.

A.Beal’as pataria pavadinimu suintriguoti, bet jame neatskleisti per daug informacijos. Kitaip skaitytojai nebenorės skaityti jūsų teksto. Prisiminkime aukščiau minėtą pavadinimo pavyzdį “Microsoft’as perka Yahoo?”. Jeigu autorius būtų uždėjęs pavadinimą  “Gandai, kad Microsoft perka YAHOO, bet tai – dar nepatvirtinta”, dalis žmonių nebeskaitytų teksto toliau.

Maža to, kad trumpas pavadinimas atrodo patraukliau, jis, tinkamai parinkus raktinius žodžius, duos šiek tiek ir SEO naudos.  Paskaičiuota, kad paieškos sistemos parodo tik apie 65 simbolius. Taigi, jeigu pavadinimas bus per ilgas, jis gali tiesiog neatsirasti internetinės paieškos rezultatuose.

Taigi, rašydami pavadinimą turime visada įvertinti savo tikslus ir galimus skaitytojus. O kaip pavadinimą renkate jūs? Sąmoningai, ar automatiškai?

 

 

Pasidalinti/Pasižymėti

29 Komentarai

    • Giedre

      Antraštė nebūtinai turi būti geltona. Ji dar turi turėti tinkamus raktinius žodžius. Tačiau, jeigu dar ir yra iššaukianti, skaitytojai jos tikrai nepraleis pro akis. ;)

      Atsakyti
      • praeivis

        Tinkami raktažodžiai padeda tik pritraukiant lankytojus iš Google. Ta prasme jeigu žinai ko žmonės ieško ir straipsnį pavadinsi būtent tokiais žodžiais, tai būsi kiek aukščiau paieškos rezultatuose. Bet pas mane lankytojai ateina ne tik iš Google, tai manau nemažą dalį sėkmės garantuoja ir mano kartais naudojamos geltonos antraštės dėmesiui pritraukti. Tiesa stengiuosi tuo nepiktnaudžiauti ir naudoti su jumoro potekste :)

        Atsakyti
        • Giedre

          Tu teisus. Pas tave lankytojai ateina ne vien iš “Google”. Aš ateinu per reader’į. ;) . Šiaip “Google” lankytojais nereiktų labai piktnaudžiauti. Dauguma jų – vienkartiniai. Ateina tik tąkart ir po to greičiausiai nebesugrįžta. Nežinau statistikos, bet manau, kad tik koks 1 iš 100 tampa nuolatiniu blogo naujienų prenumeratoriumi.
          Taigi, svarbu nuspręsti, kas svarbiau, ar skaitytojų kiekybė (kurią beveik visad garantuoja paieškos sistemos), ar kokybė (t.y., ištikimi skaitytojai, kurie tavo blogą prenumeruoja, nes mėgsta tai, ką rašai). Beje, kaip minėta tekste, jei pavadinimas bus parinktas sėkmingai, visada galima šiuos abu faktorius suderinti: ir bulvaro į pavadinimą įpint, ir raktinių žodžių. ;)

          Atsakyti
          • Tomas

            Tai galima lengvai patikrinti jei naudoti google analitiką. Ten aiškiai parodo kiek laiko tavo bloge praleidžia lankytojai atėję iš google pagal tam tikrą raktažodį ar iš kur nors kitur. Taip pat rodo kiek naujų ir tų pačių lankytojų ateina. Pagal tai galima spręsti ar lankytojai ilgalaikiai atradę tavo bloge google’je.
            Beje feedburner negalima aklai pasitikėti, nes bent jau man atrodo, kad jis grybauja. Šokinėja >10 skaitytojų intervalu. Kažkaip nerealu, kad taip keistųsi skaitytojų skaičius nepriklausomai nuo to ar tą dieną pasirodė naujas straipsnis, ar ne. Net buvo kilęs noras apie jį parašyti straipsnį iš blogosios pusės…

          • Giedre

            Man irgi kartais kelia įtarimą tikslumas. O šiaip google analytics labai sveika naudoti. Jis parodo, kada, kodėl ir iš kur skaitytojų ateina daugiausiai, ko jie ieško bloge. Beje, juokingiausi būna Google paieškos žodžiai, atvedę į blogą. Kartais net nesitiki, kad žmonės išties taip googlina. :)

          • praeivis

            Jūs ateinate paskaičiusi RSS srautą, bet yra ir lankytojų iš Twitter bei Facebook, kur geltona antraštė irgi pritraukia labiau, nei tikslus temos apibūdinimas. Todėl ir mėgstu pažaisti su antraštėmis ir iliustracijomis :D
            O dėl lankytojų iš Google tai priklauso nuo to apie ką rašai. Pavyzdžiui lankytojai ieškantis informacijos apie Samsung Galaxy 550 pas mane grįžta ir grįžta, net jeigu niekada negirdėjo apie prenumeratą :P
            Ir šiaip pas mane kasdien būna bent keliasdešimt lankytojų kurie ateina ieškodami praeivis, praeivis.lt ir panašiai – tai yra žmonės neišmanantys kompiuterių tiek, kad netgi nežino apie bookmark, bet kuriems įdomu pas mane kartais apsilankyti :)

  1. frogsign

    Aš pavadinimą stengiuosi pradėti nuo raktnio žodžio, o toliau kažką intriguojančio ir į temą. Goolui tai patinka.
    Geras pavadinimas- klausimas, tada skaitytojai mėgsta reikšti nuomonę :D . Pavadinimas tikrai svarbu, nes kitaip teksto nepastebėsi.

    Atsakyti
    • Giedre

      Šiaip tavo blogo įrašuose labai matosi, kad pavadinimai – sąmoningai apgalvoti. Turbūt dažnas įrašas todėl atsiranda google viršuje?

      Atsakyti
  2. Tomas

    Labai geras ir išsamus straipsnis. Tikriausiai dar ne kartą jį skaitysiu iš naujo prieš kurdamas antraštes savo straipsniams. Ankščiau, kai dar visai neišmaniau apie SEO, kurdavau straipsnių pavadinimus automatiškai ir labai apie juos negalvodamas. Dabar dažniausiai pirma atkreipiu dėmesį pavadinimui, o tik tada straipsniui. Kartais būna taip, kad parašius straipsnį ir jį perskaičius šiek tiek pasikeičia pavadinimas, kad visiškai atitiktu turinį.
    Manau reikėtu visada pirmiausia parašyti straipsnį ir tik tada jam pritaikyti gerai apgalvotą pavadinimą, kad jis 100% atitiktu turinį. O gal aš klystu?
    Kalbant apie SEO ir antraščių ilgį, tai nesvarbu kokio ilgio bus antraštė, tik pirmieji 65 simboliai pateks į paiešką, bet jis vistiek atsiras, kad ir nepilnas, todėl esminius raktažodžius derėtu perkelti į pradžia arba dar geriau – sutrumpinti visą antraštę. Taip pat galima esminius raktažodžius panaudoti antraštėje, o trumpa aprašymą įkelti į metą žymę.
    Beje derėtu nepamiršti, kad jei po antraštės eina blogo pavadinimas, pvz.: antraštė | blogas.lt, derėtu dar labiau trumpinti antraštę jei paieškos sistemoje svarbu, kad atvaizduotu ir bendrą blogo pavadinimą.
    P.S. puikus SEO įrankis (ne title ilgio skaičiavimui) http://www.seositecheckup.com/

    Atsakyti
    • Giedre

      Smagu, jei straipsnis patiko ir pasirodė naudingas. Man pačiai buvo įdomu jį rašyti. Beje, rašiau ilgai, nes teko apdoroti šūsnį surinktos info.
      Mano bloge dažniausiai googlinamas pavadinimas – “Kada galima maudytis upėje ar ežere”, kasdien atvedantis apie 10 žmonių iš “Google”. Žinoma, straipsnis bus aktualus tik vasaros pradžioje. Bet vis tiek dėl gero pavadinimo jis aukštai reitinguojamas “Google” ir todėl aptinkamas skaitytojų.
      Šiaip aš irgi visada maniau, kad pavadinimą reikia kurti paskiausiai, tačiau vienas tekstų rašytojas kaip tik pavadinimą siūlė sukurti pirmiausiai. Na, kiek žmonių, tiek nuomonių.

      Atsakyti
      • Tomas

        Aš rašydamas straipsnius vadovaujuosi tuo, kad išmokau 11-12 kl per lietuvių pamokas ir SEO žiniomis. Bent jau mane mokė, kad bet kokio rašinio pavadinimas turi atitikti turinį ir jį geriausia rašyti pačioje pabaigoje. Taip pat samprotaujamojo tipo rašiniams geriausia naudoti klausiamuosius pavadinimus, į kuriuos nebūtu galima atsakyti vienu žodžiu – taip arba ne. Nors straipsnio turiniui taikau mokyklos žynes bei šiek tiek SEO (dėl paveikslėlio pavadinimo bei pirmųjų sakinių),o antraštei SEO, tačiau iki “aukso vydurio” man dar tolokai…

        Atsakyti
        • Giedre

          Mokykloje mūsų nemokė galvoti apie SEO. Lygiai taip pat ir žurnalistikoje. Buvo svarbu tik tai, kad pavadinimas kabintų, būtų, kaip sako Praeivis, šiek tiek bulvarinis. Bet internete veikia kitokios taisyklės. Gerus pavadinimus įmanoma išmokti rašyti. Tam reikia tik praktikos.

          Atsakyti
  3. Tomas

    Dar nepaminėjau savo pasiekimo antraštėse :) Neseniai rašiau straipsnį apie Samsung s5230 ir jau esu google paieškos rezultatų pirmame lape (paskutinėje vietoje :( )bei kasdien sulaukiu šiek tiek lankytoju būtent iš google į minėtąjį straipsnį :) Nors konkurencija šiuo raktažodžiu arši, tačiau deramai sudėliojus straipsnį galima net per labai trumpą laiką ir neturit PR iškilti google pozicijose.

    Atsakyti
    • praeivis

      Tomai, iš tikrųjų tas priklauso nuo Google požiūrio į tave. Ir nenustebk, kad už mėnesio ta vieta pasikeis. Nes šviežius straipsnius Google stengiasi pateikti aukščiau. Praėjus tam tikram laikui viską lemia senas ir blogas PR :( Jeigu puslapiui 5 metai, tai jis visada bus aukščiau nei nauja svetainė, nes PR sulauksi geriausiu atveju už metų. O iki tol, galima pasimėgauti kiek aukštesnėse pozicijose tik kol įrašas šviežus ir aktualus.

      Atsakyti
      • Tomas

        Čia taip pat kaip naujoms svetainėms būna “Medaus mėnuo”, o vėliau sminga… Mano blogui dar nei pilnų metų nėra ir PR dar neturi (nors dėl jo jau pasistengiau kaip reikiant ir po page rank atnaujinimo turėčiau bent jau PR3 gauti), todėl manau ilgai nesidžiaugsiu… ne man varžytis su mobilia linija tele2 ir t.t.
        Nuo minėtojo straipsnio paskelbimo kol kas praėjo 12 dienų, žiūrėsiu kaip ilgai “tempsiu” :)

        Atsakyti
      • Giedre

        Aš manau, kad verta net ir laikinai atsidurti aukščiausiose Google pozicijose. O sėkmingas pavadinimas taip lengvai straipsnio neišstums iš aukštesnių pozicijų.

        Atsakyti
      • praeivis

        Tas medaus mėnuo, berods jau seniai nebenaudojamas. Bent jau man neteko pastebėti, kad nauji projektai papultų į “smėlio dėžę”, pasibaigus pirmajam mėnesiui. Nors galbūt aš tiesiog sekiau aktyvisu projektus ir tai tebegalioja, bet turėtu būti visai jau neaktyvi svetainė, pavyzdžiui kokios įmonės kuri patalpino svetainę ir užmiršo apie save.
        Varžytis galima su bet kuo. Pabandyk raktažodį “Galaxy 550″. Buvo laikai kai ten laikiausi pirmoje pozicijoje netgi keletą mėnesių. šiuo metu man rodo 3 vietoje ir mane lenkia tik mobili bei omnitel. Bet aš esu aukščiau bites tele2 ir daugelio kitų. O mano projektui dar nė metų nėra ir nei PR neturiu nei Google mane ypatingai myli. Tiesa šia tema esu rašęs ne kartą ir daug kur galima rasti nuorodų į mano įrašus. Todėl, netgi neturint PR galima tapti populiariu, jeigu įrašas tikrai bus populiarus ir cituojamas. Jeigu įrašas nelabai sudomino internautus, tai palieka tik PR. Bet jis aktualus tik keletą savaičių ar netgi mėnesį po įrašo paskelbimo.
        Visa aukščiau išsakyta tik mano asmeninė patirtis ir gali skirtis nuo tikrovės. Tiesiog dalinuosi asmenine patirtimi :)

        Atsakyti
        • Tomas

          Daug atgalinių nuorodų svetainėse su aukštu PR gali greitai bet kokį š iškelti į google viršų. Gaila niekas mano straipsnio necitavo, būčiau gal šiek tiek aukščiau :)

          Atsakyti
          • Giedre

            Tomai, ateis ir tavo sėkmės laikas, kai kas įdės back-linką. Beje, šiame straipsnyje yra viena nuoroda ir į tavo str. ;)

  4. Ieva

    Geras! Mane dažnai traukia pavadinime panaudoti žodelius “kaip”, “kodėl”, “patarimai” – pasirodo tai visai logiška ir teisinga :) Nežinojau, rašiau intuityviai.

    Puikus įrašas, Giedre, perskaitysiu dar ne kartą – prieš skelbdama naują įrašą, ir mąstydama kaip geriau jį pavadinti ;) Labai vertinga informacija!

    Atsakyti
    • Giedre

      Na, moteriška intuicija dažnai pasitvirtina.
      Smagu, kad įrašas patiko. Mane taip tema užkabino, kad net vienu metu buvau nusprendusi pasielgti savanaudiškai ir tomis paslaptimis nesidalinti su kitais, o pati viena tais tipsais naudotis. :D Juokauju, žinoma. ;)

      Atsakyti
  5. filosoffas

    Ką padarytum dėl lietuvių už dyką? Ar paaukotum porą valandų savo laiko? Ar žurnalistinis instinktas suveiktu jei papasakočiau neįtikėtiną istoriją? Kažką kasdieniško, bet nepaprastai galingo, kas nulems tavo, ateitį?

    Atsakyti
      • filosoffas

        Galiu papasakot. Istorija jau yra užrašyta, ji užrašyta anglu kalba ir kol kas niekam išskyrus mane nereikalinga. Aš tą istoriją lėtai verčiu į lietuvių kalba ir noriu kad lietuviai sužinotu. Jeigu trumpai, tai yra filmas apie ekonomiką,energetiką ir sakykim ekologiją, apie jų tarpusavio ryšį ir poveikį visuomenei,valstybei, planetai. Pažiūrėti tą filmą, tai tas pats kas nusiimti rožinius akinius. Jis keičia viska. Pažiūrėti galima čia:
        http://www.chrismartenson.com/crashcourse
        Filmas nemokas, iš atskirų dalių.
        Aš darau vertimą, pirma – subtitrus, vėliau reikėtu įgarsinti. Tikslas yra išversti iki 2011 gruodžio 31 (taip pažadėjau filmo atstovams). Išverstas jis būtu patalpintas į youtube, arba kitą nemokamą vietą.
        Kam to reikia?
        Nežinau kaip atsakyt, paprasčiausiai pažiūrėk filmą.Gal tau pasirodys neverta gaišti laiko.
        Jeigu kiltu neaiškumu žiūrint filmą, esu išvertęs pirmas 9 dalis, galiu atsiųsti lietuvišką tekstą.
        Pagalbos labiausiai reikia verčiant, nes vienam labai lėtai gaunasi. Bet būtu gerai ir dėl įgarsinimo.Norių surasti žmogų kuris galėtu įgarsinti filmą profesionaliai.Kadangi pats dirbu už dyka, ieškau tokių pačių savanorių. Jei filmas sudomins atsakysiu į visus klausimus. Šiuo metu esu pasiekiamas tik per gmail(google talk) nes sėdžiu tokioj vietoj kur skype neveikia, o telefonas brangu(6lt/min).
        Parašiau nes matau kad mėgsti rašyti. Pamaniau jei pasiūlysiu dirbti mėgstamą darbą gal neatsisakysi…
        Ačiū kad atrašei.
        P.s Visas šio darbo tikslas yra padaryti filmą plačiai prieinamą lietuviams.

        Atsakyti

Ką manote apie šį įrašą ?